beste
Koppeling w110 1968 is vervangen, helaas is bij vervangen ook even de nipple voor ontluchten hulpcylinder opengezet, wat ik beter niet had gedaan zo blijkt.
Eerste testrit na vervangen koppeling: na start auto de koppelingspedaal bleef op vloer zitten, paar keer op en weer pompen enkele keren was voldoende en auto reed goed, schakelde heel goed
paar weken nadien auto terug van stal willen halen auto schakelde en reed auto naar buiten, en liet hem een tijdje warm draaien. dan terug vertrekken en ik merkte dat pedaal weer op de bodem zat en na tientallen keren op pedaal pompen kwam er terug leven in en ging ie terug om te schakelen.
Een keer erop, enkele weken/maanden nadien ook de remmen en remslangen vervangen, systeem is even zonder olie geweest; nadien auto gestart, en koppelingspedaal op de vloer, en heeft me enkele minuten spelen met pedaal gekost om om terug druk te krijgen en heb toen kort ritje kunnen doen.
Deze week tijd gevonden om het systeem eens te ontluchten, ik las dat best van onder via de remklauwdruk naar de hulpcylinder kan en dit ook geprobeert. Dit moet je blijkvaar veel herhalen 10x of meer en er is altijd een keer waar de slang er af schiet onder de hoge druk van het feit dat iemand op rempedaal drukt. heb zelfs tie wraps erond gedaan maar lijkt dan toch niet goed dicht te zijn, olie loopt er nog langs. Enfin enkele keren geprobeerd, maar geen druk op de pedaal gekregen.
Vervolgens, via mijn remdrukontluchter, dus drukvatje op remvatje gezet 1bar ongeveer. en dan via nipple ontlucht maar ook zelfde verhaal geen druk nadien. Soms is het weer iets beter dat de pedaal X aantal cm terugkomt. Soms weer helemaal niets.
Echter als het drukvatje met 1bar druk aangesloten is op het oliereservoir dan is de pedaalspanning perfect en komt deze volledig terug.Maar als je dan de remontluchter ontkoppelt van het reservoir dan is de pedaal weer drukloos…
heb ondertussen uren zitten ontluchten veel remolie over me heen gehad en het lukt maar niet.
Remreservoir en koppelingsreservoir zijn bij deze wagen zelfde, en er is ook nog een master cilinder onder de pedaal met een nipple, maar hier is voorlopig niks aan gedaan.